Audiografen ble etablert i 1970. Bladet skal gi informasjon til sine medlemmer og andre om: hørsel, støy, tinnitus, høreapparater, andre tekniske hjelpemidler og fagpolitiske saker som skjer i tiden. Bladet utgis av Norsk Audiografforbund og er et medlemsblad for audiografer.
Opplag: 505; Frekvens: 4
Diabetesforum er et tilbud til helsepersonell som er medlemmer av Diabetesforbundet. Bladet lages av og for helsepersonell som arbeider med diabetes. Målet er å bidra til faglig oppdatering og å speile det norske diabetesfaglige miljøet. Magasinet har stoff fra ulike kategorier og med ulik tyngde. Bladet inneholder alt fra medisinsk forskning og undersøkelser til opplæring, kvalitetsutvikling, diabetesforum og aktuelt småstoff.
Antall lesere: 10 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 2 890; Frekvens: 4
Diabetes er medlemsbladet til Diabetesforbundet. Bladets oppgave er å informere personer med diabetes og andre om de ulike medisinske, psykologiske, tekniske og sosiale sidene ved å ha diabetes, og forbundets organisasjonsarbeid. Diabetes skal være et aktuelt tidsskrift om diabetes, samt et forum for debatt og utveksling av erfaringer.
Antall lesere: 85 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 29 513; Frekvens: 4
Fontene utgis av Fellesorganisasjonen (FO), som er fagorganisasjon for barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsvitere. Bladet inneholder reportasjer, kommentarstoff og aktuelle nyheter på feltet. Fontene har også stoff om FOs politikk og virksomhet, både sosialpolitikk, lønn og tariffspørsmål, internasjonalt stoff, kvinnepolitikk, fagutviklings- og metodestoff. Dessuten har bladet fra 2007 også fagartikler og bokanmeldelser. Siden 2008 har vi i tillegg utgitt to årlige utgaver av Fontene forskning.
Bladet er et sentralt organ for stillingsannonser, kurs, konferanser, utdanning, faglitteratur og produktannonser.
Fontene går ut til alle medlemmene. Bladet redigeres i tråd med Redaktørplakaten og Vær Varsom-plakaten og skal inspirere til fagutvikling, debatt og forenings- og samfunnsengasjement.
Opplag: 35 570; Frekvens: 12 utgaver pr år
Budbæreren er en digital nettavis som dekker det som skjer innen kirkeliv i Norge og internasjonalt, med hovedvekt på Den Evangelisk Lutherske Frikirkes arbeid. Gjennom reportasjer, intervjuer, kommentarer og debatt gir den et nært og aktuelt bilde av det som skjer innen dette området. www.budbareren.no er det viktigste bindeleddet mellom frikirkens 82 menigheter og over 20 000 medlemmer i Norge.
Psykisk helse er det eneste bladet i sitt slag i Norge. Psykisk helse tar opp temaer knyttet til psykisk helse over et bredt spekter. Bladet har artikler om forebygging og rehabilitering av psykiske problemer og psykiske lidelser, har nyheter fra forskning og legger vekt på intervjuer og reportasjer med mennesker som selv har slitt med dårlig psykisk helse. Bladet har en høy faglig kvalitet i journalistikk, foto og presentasjon. Psykisk helse når ut til brukere, pårørende, hjelpere, ansatte og beslutningstakere i psykisk helsevern. Bladet henvender seg også til brede grupper som er interessert i psykisk helse. Psykisk helse fikk Fagpresseprisen 1998, Fagpressens forsidepris i 1997, 2001 og 2004, Fagpressens fotopris 1999 og i 2002 og Fagpressens markedspris 2019.
Antall lesere: 64 000 (Kantar Media Fagpresse 2018)
Opplag: 4 990; Frekvens: 5
Tannstikka ble etablert i 1975, og er et yrkesorientert fagblad for medlemmer av Norsk Tannpleierforening. Bladet formidler fagstoff som er aktuelt for tannpleiere og annet tannhelsepersonell. Ledige tannpleierstillinger og aktuelle kurs annonseres også i Tannstikka.
Opplag: 1 278; Frekvens: 6 utgaver pr år
Tidsskrift for Jordmødre utkom første gang i 1895, og er dermed det eldste fagtidsskriftet i Norge for et tradisjonelt kvinneyrke. Tidsskrift for Jordmødre er et faglig forum for jordmødre og skal inspirere, informere, diskutere og ikke minst gi faglig påfyll til sine lesere, som hovedsakelig er jordmødre og medlemmer i Den norske jordmorforening (DNJ), andre jordmødre og jordmorstudenter.
Tidsskriftet skal også gi jordmødres arbeidsgivere, andre relevante yrkesgrupper, beslutningstakere og media et innblikk i hva som rører seg i jordmormiljøet.
Tidsskriftet har stor gjennomslagskraft i målgruppen.
Ved å annonsere i Tidsskrift for Jordmødre treffer man mer enn 2000 velutdannede kvinner i aldersgruppen 25 til 100 år.
Opplag: 2 331; Frekvens: 6 utgaver pr år
Tidsskriftets målsetting:
– Å være et organ for medisinsk utdanning som stimulerer til faglig vedlikehold og fornyelse for legen som allmenn kliniker
- Å stimulere til medisinsk forskning og fagutvikling
- Å bidra til holdningsdanning hos legene ved å videreutvikle etiske og kulturelle idealer i den medisinske tradisjon
- Å fremme den helsepolitiske debatt
- Å være medlemsblad for alle medlemmer av Den norske legeforening
Opplag: 32 599; Frekvens: 18 utgaver pr år
Sykepleien utgis av Norsk Sykepleierforbund og er redaksjonelt uavhengig. Sykepleien utgir et papirprodukt som går i dybden på ett tema om gangen. Vi utgir 5 utgaver i året. Hvert magasin har en unik design og trykkes på kvalitetspapir.
Sykepleien har økt satsningen på nett. Trafikken på Sykepleien.no øker og er nå på ca 1 200 000 sidevisninger og ca 550 000 unike brukere i måneden. Mange følger også Sykepleien på sosiale medier.
Antall brutto lesere: 323 000 (GEP-tall TNS Kantar 20/1 2020)
Unike lesere: 191 000 (TNS Kantar 20/1)
Antall lesere: 211 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 120 335; Frekvens: 5 utgaver pr år