Tidsskriftet VANN er det sentrale informasjonsorganet for de vannfaglige miljøene i Norge. Innholdet har stor faglig spennvidde og inneholder så vel vitenskapelige artikler som beskrivelser av tekniske anlegg, utførte undersøkelser og praktiske råd og veiledninger.
Opplag: 680; Frekvens: 4 utgaver pr år
Archives
0435
Tidsskriftet VANN er det sentrale informasjonsorganet for de vannfaglige miljøene i Norge. Innholdet har stor faglig spennvidde og inneholder så vel vitenskapelige artikler som beskrivelser av tekniske anlegg, utførte undersøkelser og praktiske råd og veiledninger.
Opplag: 680; Frekvens: 4 utgaver pr år
0338
Natur & miljø er medlemsmagsinet til Naturvernforbundet, Norges største og eldste natur- og miljøvernorganisasjon. Magasinet utgis to ganger årlig, og distribueres til alle medlemmer i Naturvernforbundet, samt til beslutningstakere og abonnenter. Alle tidligere utgaver av Natur & miljø og magasinets forløpere er tilgjengelig på naturvernforbundet.no/naturogmiljo/arkiv.
Magasinet omtaler aktuelle natur- og miljøsaker fra inn- og utland, og inneholder både nyhets- og reportasjestoff, debattartikler, bakgrunnssaker og saker om utgiverorganisasjonen Naturvernforbundet. Magasinet skal styrke det offentlige miljøpolitiske ordskiftet, rapportere om nye miljøsaker og belyse våre viktigste natur – og miljøpolitiske saker. Klima og energi, naturvern, miljøgifter, transport, avfall og bymiljø er blant temaene som ofte behandles i magasinet.
Opplag: 30 468; Frekvens: 3 utgaver pr år
0334
er fagbladet for energibransjen. Bladet skal på et fritt redaksjonelt grunnlag informere og reise debatt om det som skjer innen produksjon og overføring av elektrisitet og varme. Energiteknikk, tidligere Elektro, ble etablert i 1888 og er et av landet eldste fagblader.
Norsk Elektroteknisk Forening har utgiverrettighetene, mens bladet utgis av ElektroMedia AS. Bladet har ingen styrende eierinteresser, og fremstår med en frisk og markant profil. ElektroMedia driver også nettstedet www.energibransjen.no med daglig nyhetstjeneste og nyhetsbrev annen hver uke.
Frekvens: 8 utgaver pr år
0316
Bladet ønsker å fremme grønne og frodige utemiljøer som en viktig del av vår felles kulturarv med avgjørende betydning for befolkningens verdioppfatninger, og natur- og miljøforståelse. Utemiljø retter seg mot alle profesjoner i grønnsektor, og gir informasjon om drift, vedlikehold og etablering av utemiljø og anlegg.
Antall lesere: 21 000 (KANTAR Fagpresse 2019)
Frekvens: 5 utgaver pr år
0292
Ren Mat er landets eneste magasin med et rendyrket fokus på økologisk mat og grønn livsstil. Vi søker å formidle kunnskap om økologisk mat på en grundig og inspirerende måte, slik at forbrukere blir inspirert til å etterspørre økologisk, næringslivet motiveres til å satse og bøndene til å dyrke og produsere mat etter økologiske prinsipper. Gjennom grundige reportasjer, inspirerende oppskrifter, nytt om matvarer, vin, bøker, ernæring og forskning, hjelper vi forbruker å finne de sunne og grønne alternativene.
Magasinet er uunnværlig for alle som vil følge med på utviklingen innen økologisk mat, landbruk og forbruk, og som er opptatt av en bærekraftig og fornuftig bruk av ressursene. Ren Mat holder leserne oppdatert på sammenhengen mellom mat, matproduksjon, miljø og helse. Våre lesere er bevisste forbrukere, matprodusenter, forskere, byråkrater og folk i foredlingsindustri og omsetningsledd. Medlemmer i den ideelle organisasjonen Økologisk Norge mottar Ren Mat, i tillegg til bladets øvrige abonnenter. Ren Mat fås også i løssalg hos Narvesen, gårdsbutikker, kafeer, selvstendige kolonialer i tillegg til nettbutikker med et grønt fokus.
Opplag: 8 100; Frekvens: 4 utgaver pr år
0243
Tenk hvilken fantastisk kulturskatt folk har utviklet ved å leve langs den norske kyststripa! Få andre land i verden har en kyst som er halvannen gang jordas omkrets der det har bodd folk gjennom ti tusen år. Tidsskriftet viser fram et mangfoldig bilde av norsk kystkultur. KYSTEN er også en viktig stemme i den offentlige debatten om kystkulturen.
Opplag: 8 620; Frekvens: 5 utgaver pr år
0237
Fagbladet for avfalls- og gjenvinningsbransjen
Kretsløpet ble lansert i 1995 og er det eneste trykte fagbladet for avfalls- og gjenvinningsbransjen. Bladet som har fokus på redaksjonelt innhold med høy kvalitet, er en sentral og troverdig informasjonskilde for alle med behov for å følge den rivende utviklingen i bransjen.
Kretsløpet når relevante beslutningstakere i kommunal,
interkommunal og privat renovasjonsvirksomhet,
miljøvernmyndigheter, konsulentfirmaer og stadig flere
produksjonsbedrifter med avfall som skal tas hånd om. Flere av virksomhetene som abonnerer på Kretsløpet, distribuerer bladet til alle sine ansatte.
Fagbladet har seks årlige, utgivelser av det trykte bladet og e-magasinet, i tillegg til nettmagasinet kretsløpet.no og nyhetsbrev.
Kretsløpet er et uavhengig tidsskrift som redigeres i henhold til redaktørplakaten. Redaksjonelle synspunkter er dermed ikke nødvendigvis sammenfallende med utgiveren, Kretsløpet AS.
Antall lesere: 6 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 1 175; Frekvens: 6 utgaver pr år
0229
Bedre Gardsdrift er utgitt siden 1981, først under navnet K.K. Heje Driftsteknikk. Skiftet navn i 1991. Bladet er frittstående, uavhengig av organisasjoner, og redigeres etter redaktørplakaten. Vi definerer bonden som bedriftsleder og garden som bedrift, og befatter oss hovedsakelig med mekanisering og driftsteknikk, samt gardsøkonomi. Formålet er å bistå bonden i planlegging og drift, gjennom fagartikler og veiledende reportasjer, det vil si eksempler til etterfølgelse.
Bladet bringer fast gardsanalyser og traktortester.
Opplag: 11 884; Frekvens: 10 utgaver pr år
0038
Framtiden i våre hender kommer ut med tre nummer i året. Magasinet er Norges største miljømagasin med et opplag på omkring 20.000. Magasinet Framtiden i våre hender retter særlig søkelys mot etisk og miljøvennlig produksjon og forbruk og følger områder som elektronikk, klær og mote, mat, bil og transport, og bolig og energi. Bladet legger vekt på å beskrive hele spekteret av grønn og bærekrafig samfunnsutvikling og har som mål å være en viktig inspirasjonskilde for enkeltpersoner og familier som ønsker et grønnere og mer etisk forbruk i hverdagen.
Frekvens: 3 utgaver pr år