Skip to content

0398

Gatemagasinet VIRKELIG er et nordnorsk gatemagasin som selges og distribueres fra Tromsø. Som det ligger i ordet; et gatemagasin selges på gata. Virkelig er levebrødet til 135 registrerte selgere i Tromsø og på Finnsnes. Selgere har det til felles at de kan kalles vanskeligstilte. Det vil si at de lever sitt liv på kanten av det etablerte; i narkosykdom, fattigdom eller psykiske lidelser. I Tromsø er langt på vei de fleste av våre ansatte selgere opiatavhengige; mennesker som daglig inntar medisin for å overleve. Det vi på folkemunne kaller narkotika.



Gatemagasinet VIRKELIG forsøker å ufarliggjøre gjennom å synliggjøre. VIRKELIG gir selgerne en mulighet til å ha en verdig jobb. De beste selgerne har helt avsluttet sin kriminelle løpebane; et liv som var nødvendig før VIRKELIG kom til verden for snart 4 år siden.

Gatemagasinet VIRKELIG selges på gata for 50 kroner. 25 av disse kronene går rett i lomma på selgeren, og det resterende går med til å lønne en stab på 3,5 faste medarbeidere og et utall frivillige skribenter og frivillige. Ellers er arbeidet støttet av Helsedirektoratet og Tromsø Kommune.

Frekvens: 10 utgaver pr år

0395

Erlik er et månedsmagasin med vekt på samfunnsspørsmål og helse, med spesiell vekt på rusfeltet. Trykket opplag er på cirka 25 000 per måned. =Oslo selges i Stor-Oslo, mens =Norge selges på Østlandet ellers.

Magasinet selges på gaten av vanskeligstilte, rusavhengige og hjemløse. Magasinet produseres av en profesjonell redaksjon og selges til våre autoriserte selgere gjennom vårt butikklokale for kr 50,-. Selgeren selger det videre til kjøperne på gaten for kr 100,-.

Magasinet er et talerør for vanskeligstilte, og samtidig et kvalitetsprodukt. Kontrasten mellom magasinsalg og tigging skal være størst mulig.

Vi tilbyr et hederlig og verdig arbeid som et alternativ til en hverdag preget av prostitusjon, tigging og kriminalitet.

Selve salgsprinsippet stammer fra USA og har ført til en stor gateavisbevegelse i 40 land, med 123 gatemagasiner og -aviser, og et totalt opplag på 100 millioner årlig.

Frekvens: 12 utgaver pr år

0389

Bladet har både en papir- og en nettutgave. Begge har nyheter, aktualitetsstoff , reportasjer og debatt om bistand og utviklingsspørsmål. Kronikker, bokanmeldelser og leserinnlegg tas ikke lenger inn i papirutgaven.

Frekvens: 5 utgaver pr år

0381

«Sentralstimulerende magasin»: En hybrid mellom tidsskrift og reportasjemagasin. Dypjournalistikk som «avdekker isfjellene i vår tid». Tar for seg vitale utviklingstrekk innen kultur, politikk, økologi og trosliv i lys av kirkens dyphistorie.

Via STREK når annonsører ca 10 000 lesere, hvorav et stort antall ledere i norsk kirkeliv – prester, pastorer, biskoper, menighetsrådsmedlemmer osv. STREK leses av engasjerte medlemmer i Den norske kirke, og av katolikker, metodister, medlemmer i pinsebevegelsen og flere andre frikirker.



Kåret til Årets Fagblad av Fagpressen i 2010.

Vinner av Fagpressens Designpris i 2009.

Hederlig omtale i kåringen Årets forside i Fagpresseprisene 2016.

Innkjøpt av Kulturrådet til alle norske folkebiblioteker i en årrekke fra 2011.

Frekvens: 5 utgaver pr år

0378

H magasin gis ut av Humanist forlag, som eies av Human-Etisk Forbund. Magasinet sendes til alle medlemmer i forbundet. Det er også mulig å ha abonnement på bladet eller kjøpe i løssalg.

H er et magasin hvor du kan lese saker som berører, opplyser og gir innsikt. Saker av og om mennesker som vil gjøre samfunnet og verden litt bedre. Saker som kan få deg til å reflektere over temaer som angår oss alle. Det skal være for alle som søker mening og en dypere forståelse. Av de store spørsmålene som preger vår samtid og virkelighet, men også av «små» spørsmål som er relevante i det nære hverdagslivet.

Frekvens: 3 utgaver pr år

0375

Utgis av Dysleksi Norge, og sendes til alle medlemmer og abonnenter.

Magasin med reportasjer, fagartikler, tips, nyheter, aktuelt stoff m.m.. Her finner leseren aktuelle saker og løsninger på viktige utfordringer som de opplever i skole, arbeids- og hverdagsliv.
Antall lesere: 9 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 5 227; Frekvens: 4 utgaver pr år

0339

Museum går ut til abonnenter og alle medlemmer av Norges museumsforbund. Museum er landets eneste fagblad på museumssektoren og tar opp aktuelle faglige og kulturpolitiske tema. Bladet inneholder anmeldelser, reportasjer og fagstoff og reiser aktuelle problemstillinger gjennom debatt/kronikk og redaksjonelle artikler.
Antall lesere: 11 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 2 168; Frekvens: 4

0328

barnehage.no bringer nyheter, reportasjer og annet interessant stoff om barnehagesektoren. Vi tar temperaturen på en unik sektor med mer enn 94.000 ansatte og 282.000 barn. Vi følger de store og viktige barnehagepolitiske spørsmålene og debattene om pedagogikk, helse og forskning. Men presenterer også de beste historiene fra hverdagen i landets 6.000 barnehager. Ved å annonsere på barnehage.no, treffer du barnehageeiere, styrere, barnehagelærere, fagarbeidere, assistenter, småbarnsforeldre og andre som har interesse for det som skjer i barnehagene.

0283

Agenda 3:16 er et måneds- og aktualitetsmagasin forankret i Normisjons visjon og verdier. Bladets hensikt er å inspirere og utfordre lesere både i og utenfor organisasjonen, med utgangspunkt i fire hovedstikkord: Mennesker, tro, misjon og samfunn.
Antall lesere: 28 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 5 265; Frekvens: 7

0269

Fortidsvern er Fortidsminneforeningens medlemsblad. Fortidsminneforeningen er verdens eldste landsdekkende verneorganisasjon, stiftet i 1844. Foreningens engasjement har reddet kulturskatter vi i dag er glade og stolte over. Vi samarbeider med antikvariske myndigheter, og vil gjøre vårt til å styrke kulturminnevernets posisjon i samfunnet. Fortidsvern formidler kunnskap om kulturarven og tar opp aktuelle problemstillinger innenfor feltet.


Fortidsvern har 7000 abonnenter og leses av de fleste med kulturvern som interessefelt. Vi har mange lesere blant arkitekter og kulturminneforvaltere i det offentlige og private, samt folk som eier og tar vare på gamle hus og anlegg. Vi har tro på at kunnskapen vi formidler via våre publikasjoner om kulturarven fører til interesse for å bevare den.


Fortidsvern redigeres og utgis i henhold til Fagpressens redaktørplakat og regler for god presseskikk slik de er nedfelt i Vær-varsom-plakaten.

Frekvens: 4

Tilbake til toppen