NORGES FAGBLAD FOR BAKER- OG KONDITORBRANSJEN – Vår visjon har alltid vært å være et av de mest moderne og delikate bladene innen matbransjen i Norge – vi skal inspirere, engasjere og informere.
I anledning Baker- og Konditorbransjens Landsforenings 125 års jubileum har magasinets design, layout og innhold fått en storslått oppgradering i 2023, samt at vi har tatt magasinet “inhouse”.
Vårt mål med magasinet er å styrke felleskapet og det å skape stolthet for fag og bransje! Vi ønsker å formidle kunnskap, dele informasjon, oppskrifter, fagstoff, nyt- tige tips og selvsagt også – LIDENSKAPEN. Ved å inspirere, engasjere og skape stolthet, håper vi også å kunne rekruttere unge og nye inn til bransjen.
I 2023 vil vi også kunne tilby helt nye muligheter når det kommer til annonsering i bladet, og vi planlegger også spennende ting digitalt.
Antall lesere: 3 000 (Kantar Media Fagpresse 2018)
Frekvens: 6 utgaver pr år
Archives
0313
NORGES FAGBLAD FOR BAKER- OG KONDITORBRANSJEN – Vår visjon har alltid vært å være et av de mest moderne og delikate bladene innen matbransjen i Norge – vi skal inspirere, engasjere og informere.
I anledning Baker- og Konditorbransjens Landsforenings 125 års jubileum har magasinets design, layout og innhold fått en storslått oppgradering i 2023, samt at vi har tatt magasinet “inhouse”.
Vårt mål med magasinet er å styrke felleskapet og det å skape stolthet for fag og bransje! Vi ønsker å formidle kunnskap, dele informasjon, oppskrifter, fagstoff, nyt- tige tips og selvsagt også – LIDENSKAPEN. Ved å inspirere, engasjere og skape stolthet, håper vi også å kunne rekruttere unge og nye inn til bransjen.
I 2023 vil vi også kunne tilby helt nye muligheter når det kommer til annonsering i bladet, og vi planlegger også spennende ting digitalt.
Antall lesere: 3 000 (Kantar Media Fagpresse 2018)
Frekvens: 6 utgaver pr år
0305
Renholdsnytt er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profesjonelle renholdsbransjen. Våre lesere jobber både i det private næringslivet og i det offentlige. Bladet bringer artikler om moderne renholdsmetoder, utrustning, trend/utvikling, konsepter og praktisk drift. Bransjenytt og produktnyheter vies stor oppmerksomhet. Renholdsnytt samarbeider med Renholdsprodukters Leverandørforening (RELE) og Norsk Forening for Service og Renhold (NFSR).
Renholdsnytt redigeres etter Vær varsom-plakaten og Redaktør-plakaten.
Opplag: 1 771; Frekvens: 6 utgaver pr år
0292
Ren Mat er landets eneste magasin med et rendyrket fokus på økologisk mat og grønn livsstil. Vi søker å formidle kunnskap om økologisk mat på en grundig og inspirerende måte, slik at forbrukere blir inspirert til å etterspørre økologisk, næringslivet motiveres til å satse og bøndene til å dyrke og produsere mat etter økologiske prinsipper. Gjennom grundige reportasjer, inspirerende oppskrifter, nytt om matvarer, vin, bøker, ernæring og forskning, hjelper vi forbruker å finne de sunne og grønne alternativene.
Magasinet er uunnværlig for alle som vil følge med på utviklingen innen økologisk mat, landbruk og forbruk, og som er opptatt av en bærekraftig og fornuftig bruk av ressursene. Ren Mat holder leserne oppdatert på sammenhengen mellom mat, matproduksjon, miljø og helse. Våre lesere er bevisste forbrukere, matprodusenter, forskere, byråkrater og folk i foredlingsindustri og omsetningsledd. Medlemmer i den ideelle organisasjonen Økologisk Norge mottar Ren Mat, i tillegg til bladets øvrige abonnenter. Ren Mat fås også i løssalg hos Narvesen, gårdsbutikker, kafeer, selvstendige kolonialer i tillegg til nettbutikker med et grønt fokus.
Opplag: 8 100; Frekvens: 4 utgaver pr år
0268
Gravplassen kan se tilbake på 50 år som fagblad innenfor en spennende sektor. Det første nummeret så dagens lys i 1969, den gang med navnet Kirkegårdskultur. Senere ble navnet endret til Kirkegården fram til 2017. I dag er navnet fagbladet Gravplassen.
Bladet henvender seg til fagutøvere i forvaltningsapparatet knyttet til drift av norske gravplasser, med hovedvekt på medlemmene i Norsk forening for gravplasskultur. Bladet retter seg mot fagets utøvere i form av praktiske artikler knyttet til driften av det helhetlige gravplassanlegget, fra pleie, anlegg og formgivning til mer praktisk orientert teknologi og metodeverk knyttet til gravferden, krematorieteknikk med videre.
Frekvens: 4 utgaver pr år
0243
Tenk hvilken fantastisk kulturskatt folk har utviklet ved å leve langs den norske kyststripa! Få andre land i verden har en kyst som er halvannen gang jordas omkrets der det har bodd folk gjennom ti tusen år. Tidsskriftet viser fram et mangfoldig bilde av norsk kystkultur. KYSTEN er også en viktig stemme i den offentlige debatten om kystkulturen.
Opplag: 8 620; Frekvens: 5 utgaver pr år
0237
Fagbladet for avfalls- og gjenvinningsbransjen
Kretsløpet ble lansert i 1995 og er det eneste trykte fagbladet for avfalls- og gjenvinningsbransjen. Bladet som har fokus på redaksjonelt innhold med høy kvalitet, er en sentral og troverdig informasjonskilde for alle med behov for å følge den rivende utviklingen i bransjen.
Kretsløpet når relevante beslutningstakere i kommunal,
interkommunal og privat renovasjonsvirksomhet,
miljøvernmyndigheter, konsulentfirmaer og stadig flere
produksjonsbedrifter med avfall som skal tas hånd om. Flere av virksomhetene som abonnerer på Kretsløpet, distribuerer bladet til alle sine ansatte.
Fagbladet har seks årlige, utgivelser av det trykte bladet og e-magasinet, i tillegg til nettmagasinet kretsløpet.no og nyhetsbrev.
Kretsløpet er et uavhengig tidsskrift som redigeres i henhold til redaktørplakaten. Redaksjonelle synspunkter er dermed ikke nødvendigvis sammenfallende med utgiveren, Kretsløpet AS.
Antall lesere: 6 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 1 175; Frekvens: 6 utgaver pr år
0230
Horeca er bransjens klart ledende ledertidsskrift, uunnværlig for proffene som ønsker å oppdatere seg på feltene organisasjon, ledelse, drift og konsept. Magasinet er velrenommert som forum for erfaringsutveksling og for gode råd til bransjen, beskrivelser av spennende konsepter, bedrifts- og trendanalyser.
Horeca redigeres etter Vær varsom-plakaten og Redaktør-plakaten.
Opplag: 4 465; Frekvens: 7 utgaver pr år
0229
Bedre Gardsdrift er utgitt siden 1981, først under navnet K.K. Heje Driftsteknikk. Skiftet navn i 1991. Bladet er frittstående, uavhengig av organisasjoner, og redigeres etter redaktørplakaten. Vi definerer bonden som bedriftsleder og garden som bedrift, og befatter oss hovedsakelig med mekanisering og driftsteknikk, samt gardsøkonomi. Formålet er å bistå bonden i planlegging og drift, gjennom fagartikler og veiledende reportasjer, det vil si eksempler til etterfølgelse.
Bladet bringer fast gardsanalyser og traktortester.
Opplag: 11 884; Frekvens: 10 utgaver pr år
0225
Apéritif er et spesialblad for serveringssteder som hoteller, restauranter, kaféer, barer, puber, selskapslokaler, samt cateringvirksomhet samt fagblad for Norsk Vinkelnerforening. Bladets formål er å øke kunnskapen om innkjøp, salg og servering av mat og drikke blant ansatte i hotell- og restaurantbransjen. Dette gjøres ved å bringe stoff med høy nytteverdi hvor det faglige og det estetiske vies stor oppmerksomhet.
Bransjen kan også nås digitalt gjennom vårt nyhetsbrev som distribueres ukentlig til 3 000 beslutningstakere.
Apéritif er siden 1995 også tilgjengelig på internett gjennom aperitif.no som er Norges mest besøkte om mat og drikke rettet mot forbrukere med 200.000/700.000 unike brukere i uken/måneden (oktober 2023). Der finner du blant annet en komplett oversikt over produktene du får kjøpt på Vinmonopolet, en digital kokebok med over 20 000 oppskrifter og en digital drinkbok med 2 000 drinkoppskrifter. Vi sender ut over 350 000 eposter i uken til mat- og drikkeinteresserte som abonnerer på Dagens rett, Ukens vin, Ukens godbiter, Ukens kake, Ukens drink og vårt ukentlige nyhetsbrev.
* Lesertallet inkluderer ikke digital distribusjon.
Antall lesere: 42 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 4 994; Frekvens: 7 utgaver pr år
0212
Elektronikk er et magasin som dekker fagområdene profesjonell elektronikk, informasjonsteknologi (IT) og telekommunikasjon. Gjennom reportasjer og nær kontakt med de forskjellige miljøene, gir vi et bilde av norsk IT-industri, både produsenter og distributører. Aktuelt fagstoff fra forskningsmiljøene har også en naturlig plass. I tillegg til egne reportasjer har bladet faste aktuelt-sider med småstoff fra inn- og utland. Nye produkter presenteres på faste sider.
Antall lesere: 19 000 (Kantar Media Fagpresse 2018)
Opplag: 5 468; Frekvens: 11 utgaver pr år