Norsk Husflid er et kulturtidsskrift om håndverk og husflid med vekt på både tradisjon og nyskapning. Bladet utgis av Norges Husflidslag, som arbeider for at alle som bor i Norge, skal få mulighet til å oppleve gleden ved å skape og bruke gjenstander med røtter i folkelig tradisjon. Tidsskriftet henvender seg primært til kvinner og menn som har husflid som fritidsinteresse. Sekundære målgrupper er de som har husflid som inntektsgivende arbeid, og et bredt fagmiljø innen formgivning, undervisning og kulturformidling.
Antall lesere: 34 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 19 990; Frekvens: 5 utgaver pr år
Archives
0083
Norsk Husflid er et kulturtidsskrift om håndverk og husflid med vekt på både tradisjon og nyskapning. Bladet utgis av Norges Husflidslag, som arbeider for at alle som bor i Norge, skal få mulighet til å oppleve gleden ved å skape og bruke gjenstander med røtter i folkelig tradisjon. Tidsskriftet henvender seg primært til kvinner og menn som har husflid som fritidsinteresse. Sekundære målgrupper er de som har husflid som inntektsgivende arbeid, og et bredt fagmiljø innen formgivning, undervisning og kulturformidling.
Antall lesere: 34 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 19 990; Frekvens: 5 utgaver pr år
0082
Optikeren skal sette den autoriserte optikers interesser på dagsorden gjennom å formidle kunnskap, debatter og informasjon av relevans for den autoriserte optikers praksis og optometrifagets utvikling. Optikeren utgis i seks papirutgaver per år.
Tidsskriftet skal:
• reflektere NOFs formålsparagraf
• være et medlemsblad for Norges Optikerforbunds medlemmer
• synliggjøre organisasjonens aktiviteter
• bidra til faglig utvikling og oppdatering
• delta i samfunnsdebatten og stimulere til engasjement og meningsbrytning i faglige, organisasjonsmessige og helsepolitiske spørsmål.
Opplag: 2 206; Frekvens: 6 utgaver pr år
0076
Magasinet går i all hovedsak til medlemmer i Fellesforbundet som med over 160.000 medlemmer er Landsorganisasjonens største forbund i privat sektor. Det organiserer ansatte i jern- og metallindustrien, byggebransjen og byggeindustrien, hotell- og restaurantbransjen, transport, prosessindustrien, papir-, fly- og bilbransjen, grafisk bransje, bekledning- og tekobransjen og i skogbruksektoren. Også landarbeidere er medlemmer i Fellesforbundet.
Rundt 26.000 av Fellesforbundets medlemmer er kvinner. Rundt 33% av medlemmene er under 40 år.
Opplag: 156 253; Frekvens: 8 utgaver pr år
0068
om arkitektur og byggeteknikk.
Utgiver er et bransjeeid utgiverselskap, MUR+BETONG AS.
mur+betong omhandler ferdigbetong, betongelementer, fliser, tegl og blokk, belegningsstein samt puss og mørtel.
Innholdet er tredelt:
– presentasjon av norske byggverk
– prosjektering og utførelse
– fast arkitekturspalte med inspirasjon fra utlandet
Opplag: 1 646; Frekvens: 4 utgaver pr år
0055
Kjøttbransjen er et faglig, markeds- og næringspolitisk organ for den private kjøttbransjen i Norge. Bladet representerer alle ledd i bransjen fra slakterier via foredling og industri til detaljist. Kjøttbransjen representerer den private kjøttbransjens interesser overfor myndighetene, andre media, konkurrerende omsetningsorganisasjoner og betydelige kundegrupper.
Opplag: 1 037; Frekvens: 8 utgaver pr år
0038
Framtiden i våre hender kommer ut med tre nummer i året. Magasinet er Norges største miljømagasin med et opplag på omkring 20.000. Magasinet Framtiden i våre hender retter særlig søkelys mot etisk og miljøvennlig produksjon og forbruk og følger områder som elektronikk, klær og mote, mat, bil og transport, og bolig og energi. Bladet legger vekt på å beskrive hele spekteret av grønn og bærekrafig samfunnsutvikling og har som mål å være en viktig inspirasjonskilde for enkeltpersoner og familier som ønsker et grønnere og mer etisk forbruk i hverdagen.
Frekvens: 3 utgaver pr år
0029
Nettverk er EL & IT Forbundets medlemsblad. Forbundet har rundt 38000 medlemmer og organiserer blant annet de fleste av landets elektro-, energi-, og telekommunikasjonsmontører. Leserne jobber derfor både i private og offentlige virksomheter. Det er ansatte i e-verk, kraftstasjoner, elforsyningen for øvrig, i tillegg til ansatte i telekom- og IKT-bransjen. Mange steder organiserer forbundet vertikalt, slik at mange ansatte og yrkesgrupper er representert, også ledere, mellomledere, selgere, fagarbeidere, og personer med stab- og støttefunksjoner. Nettverk bringer aktuelt faglig og politisk stoff og reportasjer fra forbundets og medlemmenes kjerneområder.
Opplag: 22 267; Frekvens: 6 utgaver pr år
0022
Med landets vel 8 000 tømrermestre og deres ansatte som primær målgruppe, konsentrerer Byggmesteren seg om håndverkerne og deres arbeid innenfor bygg generelt, og småhus og bygging med tre spesielt. Bladet gir praktisk rettet informasjon om arbeidsteknikk, arbeidsmetoder og produkter som leseren har bruk for i sitt daglige virke.
På nettsidene www.byggmesteren.as publiseres nyheter og artikler fra trykt utgave og nyheter laget spesielt for nettutgaven. Byggmesteren utgis av Byggforlaget AS for Byggmesterforbundet.
Antall lesere: 43 000 (KANTAR Fagpresse 2022)
Opplag: 4 330; Frekvens: 6 utgaver pr år
0021
ARKITEKTUR er Norges eneste fagtidsskrift for norske arkitekter, interiørarkitekter og landskapsarkitekter.
I ARKITEKTUR presenteres og diskuteres et bredt spekter av Norges mest sentrale byggeprosjekter for en mål- gruppe av arkitekter, byggebransje og et bredt arkitektur- interessert publikum.
ARKITEKTUR har en enestående posisjon i markedet som det eneste dedikerte mediet som i praksis når alle aktører i arkitekturfaget og tilstøtende bransjer
Opplag: 6 514; Frekvens: 6 utgaver pr år
0020
Byggeindustrien ble etablert i 1968 og dekker den norske byggenæringen gjennom både aktualitets- og featurestoff. Byggeindustriens papirmagasin har 20 utgaver i året, mens mediehusets nettsted Bygg.no oppdateres daglig med aktuelle nyheter fra inn- og utland.
Byggeindustrien har også en eget podkast, Byggeplassen.
Byggeindustrien har opplevd stor vekst de siste årene. I 2022 var mediehuset vekstvinner i Fagpressen. I 2023 kom Byggeindustrien på andreplass blant vekstvinnerne. Det godkjente opplaget til Byggeindustrien var i 2023 på 38.341.
Byggeindustrien har fått Fagpresseprisen to ganger, senest i 1994, og i 2007 vant vi Fagpressens Fulltreffer. I 2010 fikk Bygg og Anlegg Media AS Fagpressens hederspris.
Antall lesere: 122 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 43 393; Frekvens: 20 utgaver pr år