Skip to content

0135

Vinforum er et forbrukerorientert tidsskrift for mat- og vininteresserte. Vi tester regelmessig deler av Vinmonopolets assortement, presenterer stoff som gradvis skal utvikle lesernes kompetanse og interesse for vin alene og sammen med mat.

Frekvens: 5 utgaver pr år

0116

Treindustrien er et unikt nyhetsforum som leverer ferskt bransjestoff om og for treindustrien. Bladet retter seg mot hele den tre-bearbeidende industrien; møbel-, innrednings- og trevarefabrikker, snekkerier, trehusprodusenter, sagbruk og høvlerier, bransjens institutter, læresteder og bransjeorganisasjoner, omsetningsledd mye mer.
Treindustrien ble etablert i 2004, men har sitt utspring i det veletablerte bransjebladet Tre og Møbler. Dette fagbladet har i over 40 år holdt møbel-, innrednings- og trevarebransjen orientert om nytt og nyttig fra inn- og utland.n.




Treindustrien redigeres etter Vær varsom-plakaten og Redaktør-plakaten.
Opplag: 1 381; Frekvens: 6

0111

Tekstilforum er Norges eneste fagblad for motebransjen. Innholdet dekker moter, produktnyheter, messereportasjer, butikkdrift, økonomi, industri og leverandørreportasjer.
Vi analyserer markedet og gir prognoser for utviklingen av kleshandelen i Norge.




Tekstilforum redigeres etter Vær varsom-plakaten og Redaktør-plakaten.

Opplag: 1 325; Frekvens: 6

0098

Magasinet Skog er et medlemsblad for alle medlemmer av Norges Skogeierforbund og skogeierandelslagene Allskog, AT Skog, Glommen Mjøsen Skog og Viken Skog.
Andelslagene representerer samlet rundt 34 500 skogeierfamilier i Norge. Andelslagenes hovedoppgave er å sikre avsetning av tømmer for eierne til best mulig pris. Av den totale tømmeromsetningen i Norge i 2018 ble om lag 82% omsatt via skogeierandelslagene med datterselskaper.


Totalt mottar over 31 000 skogeiere Magasinet Skog åtte ganger i året, og samlet leses hver utgave av bladet i gjennomsnitt av 76 000 lesere. Vi er med andre ord landets største og viktigste fagblad om skog og skogbruk.




Magasinet Skog har sammen med Norges Skogeierforbund en felles nettside på skog.no, og et ukentlig digitalt nyhetsbrev.
Antall lesere: 79 000 (Kantar Media Fagpresse 2024)
Opplag: 29 230; Frekvens: 8 utgaver pr år

0097

Skoforlaget as er utgiver av trykksaker for skobransjen, deriblant magasinet SKO. Magasinet SKO utgis på abonnementsbasis til produsenter, leverandører og detaljister i bransjen. En viktig målgruppe er også betjeningen i butikkene, som gjennom bladet kan følge med i trender, materialutvalg, den nyeste statistikken, aktuelle arrangementer og kurstilbud. Magasinet SKO informerer om aktiviteter, personer og bedrifter av interesse for bransjen, innen- og utenlandske messer, skopleie og produksjonsnyheter, omsetningsstatistikk og bransjens utvikling og tilstand.

Opplag: 509; Frekvens: 4 utgaver pr år

0085

Norsk Skogbruk er et frittstående og uavhengig fagblad for skognæringen som formidler fagartikler om skogbruk, skogindustri og bioenergi.
Antall lesere: 18 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 2 911; Frekvens: 11 utgaver pr år

0083

Norsk Husflid er et kulturtidsskrift om håndverk og husflid med vekt på både tradisjon og nyskapning. Bladet utgis av Norges Husflidslag, som arbeider for at alle som bor i Norge, skal få mulighet til å oppleve gleden ved å skape og bruke gjenstander med røtter i folkelig tradisjon. Tidsskriftet henvender seg primært til kvinner og menn som har husflid som fritidsinteresse. Sekundære målgrupper er de som har husflid som inntektsgivende arbeid, og et bredt fagmiljø innen formgivning, undervisning og kulturformidling.
Antall lesere: 34 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 19 990; Frekvens: 5

0082

Optikeren skal sette den autoriserte optikers interesser på dagsorden gjennom å formidle kunnskap, debatter og informasjon av relevans for den autoriserte optikers praksis og optometrifagets utvikling. Optikeren utgis i seks papirutgaver per år.



Tidsskriftet skal:

• reflektere NOFs formålsparagraf

• være et medlemsblad for Norges Optikerforbunds medlemmer

• synliggjøre organisasjonens aktiviteter

• bidra til faglig utvikling og oppdatering

• delta i samfunnsdebatten og stimulere til engasjement og meningsbrytning i faglige, organisasjonsmessige og helsepolitiske spørsmål.

Opplag: 2 206; Frekvens: 6 utgaver pr år

0076

Magasinet går i all hovedsak til medlemmer i Fellesforbundet som med over 160.000 medlemmer er Landsorganisasjonens største forbund i privat sektor. Det organiserer ansatte i jern- og metallindustrien, byggebransjen og byggeindustrien, hotell- og restaurantbransjen, transport, prosessindustrien, papir-, fly- og bilbransjen, grafisk bransje, bekledning- og tekobransjen og i skogbruksektoren. Også landarbeidere er medlemmer i Fellesforbundet.

Rundt 26.000 av Fellesforbundets medlemmer er kvinner. Rundt 33% av medlemmene er under 40 år.

Opplag: 156 253; Frekvens: 8 utgaver pr år

0068

om arkitektur og byggeteknikk.

Utgiver er et bransjeeid utgiverselskap, MUR+BETONG AS.

mur+betong omhandler ferdigbetong, betongelementer, fliser, tegl og blokk, belegningsstein samt puss og mørtel.

Innholdet er tredelt:

– presentasjon av norske byggverk

– prosjektering og utførelse

– fast arkitekturspalte med inspirasjon fra utlandet

Opplag: 1 646; Frekvens: 4 utgaver pr år

Tilbake til toppen