Skip to content

0111

Tekstilforum er Norges eneste fagblad for motebransjen. Innholdet dekker moter, produktnyheter, messereportasjer, butikkdrift, økonomi, industri og leverandørreportasjer.
Vi analyserer markedet og gir prognoser for utviklingen av kleshandelen i Norge.




Tekstilforum redigeres etter Vær varsom-plakaten og Redaktør-plakaten.

Opplag: 1 407; Frekvens: 6 utgaver pr år

0098

Magasinet Skog er et medlemsblad for alle medlemmer av Norges Skogeierforbund og skogeierandelslagene Allskog, AT Skog, Glommen Mjøsen Skog og Viken Skog.
Andelslagene representerer samlet rundt 34 500 skogeierfamilier i Norge. Andelslagenes hovedoppgave er å sikre avsetning av tømmer for eierne til best mulig pris. Av den totale tømmeromsetningen i Norge i 2018 ble om lag 82% omsatt via skogeierandelslagene med datterselskaper.


Totalt mottar over 31 000 skogeiere Magasinet Skog åtte ganger i året, og samlet leses hver utgave av bladet i gjennomsnitt av 76 000 lesere. Vi er med andre ord landets største og viktigste fagblad om skog og skogbruk.




Magasinet Skog har sammen med Norges Skogeierforbund en felles nettside på skog.no, og et ukentlig digitalt nyhetsbrev.
Antall lesere: 76 000 (Kantar Media Fagpresse 2018)
Opplag: 28 582; Frekvens: 8 utgaver pr år

0081

Norsk Hagetidend er landets største hageblad og utgis av Det norske hageselskap. Det er Hageselskapets medlemsblad som også er i løssalg landet over. Bladet tilbyr norskprodusert hagestoff tilrettelagt for norske forhold. Her finner alle som dyrker grønne gleder en inspirasjons- og kunnskapskilde, enten de har en balkong, en hageparsell, et fellesareal eller en hage. I Norsk Hagetidend er det lesestoff for alle som er opptatt av prydhager og hagepryd, dyrking av frukt og grønnsaker, planløsning, mindre byggeprosjekter, hygge og ressursutnyttelse. Vi er opptatt av nyttig lesestoff, inspirasjon og faglig pålitelighet til glede for lesere over hele landet. Tonen i bladet er interessevekkende, lett tilgjengelig og underholdende. Både lesere med generell hageinteresse og kunnskapsrike amatører skal finne noe av interesse i hvert nummer. Trykk, illustrasjoner og typografi er av høy kvalitet.

Opplag: 22 049; Frekvens: 10 utgaver pr år

0050

• Norges Jeger- og Fiskerforbund har nærmere 112.000 medlemmer. Av disse er det 90% som fisker, 78% jakter og 33% har hund.

• Jakt & Fiske blir utgitt av Norges Jeger- og Fiskerforbund, landets eneste landsdekkende organisasjon for jegere og sportsfiskere.

• Jakt & Fiske er det største tidsskriftet som retter seg mot landets jegere og sportsfiskere. De fleste abonnementene er medlemmer av NJFF.

• Jakt & Fiske er et nyhetsorientert blad innen jakt- og sportsfiske, hvor friluftsliv har sin naturlige plass.

• Jakt & Fiske har omdømme som et magasin med faglig tyngde. Foruten jakt- og fiskestoff, omtaler vi også spørsmål angående forvaltning av norsk natur i videste forstand.

• Human jakt og fangst, sikkerhet under jaktutøvelsen og god jakt- og fiskeetikk er noen av de temaer som alltid står sentralt i Jakt & Fiske.

• I tillegg vil du i hver utgave finne gode jakt- og fiskereportasjer som gjenspeiler lesernes drømmer. Vårt mål er at leserne får lyst til å pakke tursekken etter å ha lest siste utgave av Jakt & Fiske!

• Matspalte, produktnyheter, utstyrstester, biltester er faste spalter i hver utgave av Jakt & Fiske, noe som gjør at vi også har et redaksjonelt miljø rundt nærliggende temaer som ikke omhandler jakt og fiske direkte.
Antall lesere: 189 295 (F&M MGI 22/2)
Opplag: 87 045; Frekvens: 8 utgaver pr år

0036

Fjell og Vidde er det største spesialbladet for friluftsliv i Norge og utgis av Den Norske Turistforening (DNT). Magasinet kommer med 5 utgaver i året. I tillegg utgis DNTs årbok om høsten, der ett tema eller område blir belyst med reportasjer, fakta og turforslag.


Fjell og Viddes hovedmål er:

• Å inspirere flest mulig til å komme seg ut i norsk natur gjennom turreportasjer og artikler om aktiviteter på fjellet, i skogen, langs kysten og i nærområdene hele året.

• Å gi tips om bruk og kjøp av klær og utstyr som egner seg for et enkelt og rikt friluftsliv.

• Å øke kunnskap om naturen og den helsemessige gevinsten ved å drive med friluftsliv.

• Å formidle informasjon om DNTs virksomhet og syn på aktuelle saker, blant annet naturforvaltning, klimautfordringer og miljøvennlig og trygt friluftsliv for folk flest.
Antall lesere: 349 000 (KANTAR Fagpresse 2023)
Opplag: 164 290; Frekvens: 4 utgaver pr år

Tilbake til toppen